O’Learys har fått nöjdare medarbetare, tack vare Learnster

O'Learys är en svensk franchisekedja som grundades 1988 i Göteborg. Idag har O’Learys fler än 110 enheter över hela världen. O'Learys erbjuder en fullständig eatertainment-upplevelse med en kombination av sport, sociala spel och aktiviteter och amerikanskinspirerad mat i välkomnande Boston-miljö.

"Vi letade efter en plattform där vi kunde utbilda och kommunicera på ett sätt som engagerade våra medarbetare."
Motiverade medarbetare stannar längre
Brist på kontinuerlig kompetensutveckling är en av de vanligaste anledningarna till att medarbetare byter jobb. Att motivera dem till att stanna i företaget kräver idag mer än förmånliga lönevillkor och bländande titlar. Detta bekräftas av flertalet olika studier, exempelvis från LinkedIn.
För restaurangkedjan O’Learys står nöjda medarbetare högt upp på prioriteringslistan, en utmaning som de väljer att ta sig an med stöd av Learnsters LMS.
O'Learys och Learnster boostar motivatioen bland medarbetare
- Att tillgodose den kompetensutveckling våra medarbetare kräver är mer klurigt än man kan tro, säger Johan. Så vi började se oss om efter en plattform som kunde stötta oss i den ambitionen.
Med tusentals anställda runtom i världen var det dessutom avgörande att plattformen kunde hantera våra organisatoriska förutsättningar.
– Valet föll på Learnster då de erbjöd en mycket komplett plattform. Nu når vi ut med rätt utbildning till rätt medarbetare, vilket i sin tur bygger högre kompetens på kortare tid. Med Learnsters flexibla gränssnitt spelar det heller ingen roll var våra anställda befinner sig geografiskt, eller vilken enhet de befinner sig på.
– Vi märker helt klart skillnad nu. Det går mycket snabbare att både publicera och genomföra nya utbildningar. Att skapa engagemang genom kontinuerlig utveckling är en avgörande framgångsfaktor idag. Learnster är ett lysande exempel på hur vi effektivt kan erbjuda våra medarbetare just detta, avslutar Johan.
