Lönsammare utbildning av kunder och partners
Lönsammare kundutbildningar i produkt- eller tjänsteföretag
Kontraktet är signerat och affären har gått i lås. För dig som arbetar som Customer Success Manager på ett produkt- eller tjänsteföretag är det nu som arbetet drar igång på allvar. Din organisations framgång bygger ju trots allt på att dina kunder får ut maximalt värde av era produkter eller tjänster.
Säkerställ att viktig information om era produkter eller tjänster uppdateras löpande och når fram till era kunder eller partners i tid.

3 framgångsfaktorer för lönsammare utbildning av kunder och partners
1. Effektivisera onboardingen av nya kunder och lyft företagets KPI:er. Genom att lägga onboardingen i ett modernt LMS som Learnster sparar du värdefull tid. Samtidigt lägger du grund för en mer lustfylld och mer pedagogisk upplevelse. Innehållet kan paketeras i olika format (text, bild, video, etc). Du kan distribuera ut ditt produktmaterial vid bestämda tidpunkter. En digital miljö erbjuder även större möjligheter att följa upp på resultatet.
2. Höj lönsamheten med hjälp av fler virtuella sammankomster. Inget slår att träffa kunderna i verkligen, men påfrestande tider kan ställa krav på alternativa lösningar. Med hjälp av virtuella sammankomster är det enkelt att bjuda in fler deltagare per genomgång. Du kan då även spela in genomgången, vilket möjliggör repetition. Utbildningar som inte behöver ske i realtid skapar och delar du direkt från Learnsters LMS.
3. Ständigt uppdaterad information innebär högre upplevd kvalitet. I Learnsters LMS kan du involvera organisationens produktexperter i utbildningsmaterialet. Med hjälp av Learnsters administratörsroller bjuder du enkelt in utvalda områdesexperter till att granska materialet. Givetvis kan du även låta dem bidra med löpande uppdateringar. Även tillsynes små mjukvaruuppdateringar kan ha betydande inverkan på dina kunders verksamhet. Se till att inget lämnas åt slumpen!












Lösningar för lönsammare utbildning av kunder och partners: Learnsters framgångsrecept

Nordic Medcom: "Nu får vi ut mer av våra kundutbildningar!"
"Vi använder Learnster i olika syften. I dagsläget vid förberedande utbildning men även i syfte att certifiera våra kunder. Vi tänker även använda Learnster för årliga re-utbildningar, fortbildning och utvärdering" säger Emma Nicklasson, Produktspecialist på Nordic Medcom.